יום שני, 13 במאי 2013

הכבוד העצום של דוד בן גוריון בשיעורי התורה.


הכבוד העצום של דוד בן גוריון בשיעורי התורה.


כמה בחיים בן אדם רץ ומחפש דבר שימלא את המפרשים שלו באוויר, הוא מתלבש בשביל זה בסגנון מיוחד, קונה חפצים מרשימים שימשכו תשומת לב, רכבים, נכסים, בתים, רוצה להשיג הון רב, נשים מהממות, והכל כדי למלא מפרשיו במושג קטן שמסתכם במילה אחת – כבוד!
כולם צמאים לכבוד, יש כאלו שילמדו שנים רבות באוניברסיטה רק בכדי להיקרא דוקטור, להציל חיים זו לא השאיפה שלו, אלא שיהיה לו תג שכתוב עליו ד"ר ישראל ישראלי, ושאמא שלו תוכל להתגאות בבן שלה שהוא מוצלח ותטפח על שכמו ותגיד לו – כל הכבוד!
גם במיגזר הדתי ישנם כאלו ששנים ילמדו בשיעורי תורה בשביל להיקרא 'רבי', בעצם כבוד.
כמו ששרה אותה הלהקה המפורסמת "שוטי הנבואה" איזה כיף יהיה בסוף ימי, שכל החבר'ה ידברו עליי, יגידו שהייתי איי איי..."
באמת שנים הרבה אנשים רצים עם המחשבה הזאת בראש – מה יגידו עליי ? בחיי, במותי.
הכל סובב סביב הכבוד.

מהו כבוד אמיתי?
האם להשיג את הנ"ל זה באמת כבוד אמיתי? ואיך נמדוד ונחליט אכן מהו הכבוד האמיתי?
לעניות דעתי כבוד אמיתי נמדד בטווח הרחוק בלבד. כמה שנים ילך וירוויח העולם מאותם מעשים שהקנו לאדם את הכבוד שקיבל בימיו ולאחר מותו.
לצורך העניין נקח להשוואה שתי דמויות מפורסמות מאד בעם ישראל, קיצוניות לחלוטין באופים, אך את שניהם כל ילד מכיר.
רבי שמעון בר יוחאי זצוק"ל ולעומתו את מר דוד בן גוריון.

חי לפני כמעט 2000 שנה, בארץ ישראל, נרדף ע"י מלכות רומא דאז וברח למערה בפקיעין בעקבות הלשנה למשך 13 שנה עם בנו שבמהלכם שתו ממעין ואכלו מעץ חרוב, עד פול מלכות רומי שבעקבות כך יצאו ממחבואם שני צדיקים אלו והחלו לעסוק בתורה, ללמוד וללמד שיעורי תורה לרבים.
יכלו היריעות אם נספר משבחיו של רשב"י, אך אין זו כוונת המאמר
נחזור לענייננו, רשב"י בזמנו הסיר בשיעורי התורה שלו ותפילותיו מגפות קשות מעם ישראל, תיקן תקנות גאוניות הקלו על חיי היהודים, לימד, חינך, עשה חסדים ועוד הרבה דברים טובים, אבל מעשהו הגדול ביותר שמלווה את עם ישראל, ועליו הם מוקירים לו כבוד עד היום הוא חיבורו הקדוש – ספר 'הזוהר'.
על הספר הזה התבטא רשב"י בזכותו יצא עם ישראל מהגלות לגאולה. על הספר הזה מבוססת כל תורת הנסתר ביהדות, חכמת הקבלה, כל כתבי האר"י הקדוש, תורת הבעל שם טוב, רבי נחמן מברסלב ועוד ועוד.
עד היום מתקיימים שיעורי תורה בכל רחבי העולם מספר זה, שיעורי תורה אפילו לנשים בחוגי 'קבלה' שונים.
רשב"י קבור במושב מירון.
דוד בן גוריון:
ראש מפלגת מפא"י, ממקימי מדינתנו הקטנה, וראש ממשלתה הראשון. עשה רבות לקידום יישוב הארץ והעלאת עולים אליה בתקופה שלפני קום המדינה. כל ילד בבית ספר למד עליו, ומכיר תמונתו ויודע שהוא היה עושה עמידת ראש כל יום. אבל רבים ממעשיו ה'כבירים' לא ידועים לציבור הרחב כיוון שמה שממלא את מאגר המידע שלהם זה מה שלמדו בבי"ס או מה שהם שומעים וקוראים בתקשורת.
הידעתם???
הייתם מעלים על דעתכם שלדמות נערצת כזו יש דם יהודים רבים על הידיים?
גם אני לא, אבל...
יצא לי לעיין במספר ספרים של היסטוריונים מפורסמים, ודי הופתעתי עד כדי זעזוע ממה שנגלה לנגד עיני, כיוון שאני לא רוצה להלאות את הקורא, אנקוב רק כמה דוגמאות קטנות, ובהתחשב בעצלות החולנית של הדור, שמתקשה לקרוא אפילו דף פוליו, אציין בסוף שמות של מספר סירטונים שיוכלו לענות על תמיהת הקורא.
כידוע בזמן השואה היו מאמצים כבירים כבר להכשיר את הארץ למדינה היהודית העתידית, ע"י הקמת מושבות וביסוס החקלאות, לא כולם ידעו את המתרחש בו זמנית במחנות הריכוז, אחד מסוכני הציונים וחבר מסור במפלגתו של בן גוריון דאז, היה יואל ברנד ובספרו "השטן והנפש" וגם בספרו של ש. שלמון 'פשעי הציונות בהשמדת הגולה', מתגלית פרשה שמצמררת כל אדם שדם יהודי זורם בעורקיו:
בקצרה ממש,
ב25 לאפריל 1944 לקראת קריסתה של האימפריה הנאצית פנה אייכמן ימ"ש ליואל ברנד ואמר לו:
"אתה יודע מי אני! אנכי ביצעתי את האקציות (ההשמדה) ברייך, בפולין, בצ'כוסלובקיה... התחקיתי אחריך וקבעתי שאתה כשיר לפעולה.. הריני מוכן איפוא למכור לך מיליון יהודים!!! לא את כולם אמכור לך, כסף וסחורות הרבה כ"כ אין ביכולתך לאסוף... אבל מיליון אחד ייתכן סחורה בדם דם בסחורה ! תוכל לקחת את המיליון הזה מן הארצות שבהן עדיין ישנם יהודים... תוכל לקחת אותם מהונגריה, מפולין, מאוסטריה, מטרנזנשטאט, מאושוויץ ... מכל מקום שאתה רוצה
את מי ברצונך להציל? גברים? נשים? ישישים? ילדים? שב דבר!
הסחורה 10 אלף מכוניות משא, כמה טונות, תה, קפה וכדו'.
הצעה מוזרה מפי ראש התליינים הנאצים ואין פלא שברנד הוכה בתדהמה.
ממשיך ברנד לספר על השיחה עם אייכמן: " אתה תצא לאיסטנבול לנהל משא ומתן עם הסוכנות וכשתשוב ותודיע לי כי נתקבלה ההצעה אפוצץ את כבשני אושוויץ ואעביר אל הגבול עשרה אחוז מן היהודים שהבטחתי! אתה תקבל מאה אלף יהודים במחיר אלף מכוניות משא"
בטח אתם הקרואים מתמלאים התרגשות כאילו עדיין אפשר לקפוץ על המציאה ומלאים סקרנות באיזו התלהבות הגיבו ראשי הציונות, שהיו עשירים מאד בזמן ההוא, וארגון הג'וינט העולמי (שהיה עמוס בממון) היה בידם כחומר ביד היוצר.
תתפלאו דוד בן גוריון וחבריו סיכלו באלגנטיות את ההצעה המפתה ולימים אף איימו על חייו של יואל ברנד אם יגלה פשעיהם, אני יודע שאתם רוצים פרטים אותם תוכלו לקבל בסרט 'הרצל והציונות' ביוטיוב' ובהרצאותיו ברשת של הרב יוסף בן פורת שלעניות דעתי הוא המומחה הגדול ביותר להיסטוריה של עם ישראל בכלל ובתקופת השואה וקום המדינה בפרט.
כמו כן אחראי בן גוריון לרצח של ד"ר יעקב דיין העוזר של הרב זוננפלד ב1924 ולהטבעה של ספינות מעפילים יהודים שניצלו מהשואה האיומה, בהגיעם לחופי הארץ ועוד עוד שאיני מעוניין להאריך כי זו לא מטרת המאמר.
תחפרו בספרים כמו "הסוד הנורא" של זאב לקר, הוצאת שוקן.
מחקרים ודוקומנטאציה רבת ערך נתפרסמו ב18 כרכים של Holocaust Editor John Mendelsoum.
היום החיים קלים יותר תוכלו למצוא הכל ברשת..

לסיכום:
בוא ניבחן את מי מכבדים יותר.
פעם אחת, הייתי בטיול בקברו של בן גוריון, וחלק מהנוכחים היה לוחם אצ"ל לשעבר שהיה שותף מרכזי בפיצוץ התחנה הבריטית בירושלים לפני קום המדינה, לנגד עיני, בעודי בהלם מוחלט, הוא נעמד על קברו מלא פיו קללות וגידופים ופתאום פשוט, במחילה מכבודכם, הטיל מימיו על הקבר!
לא יכולתי לעצור את עצמי ולאחר מכן שאלתי אותו איך ציוני שכמותו עושה מעשה כזה?
אז הוא סיפר לי איך בן גוריון טבח בחבריו לאצ"ל כשהחליט לפרק את הארגונים הלוחמים למיניהם ולאחד אותם לגוף אחד – צבא הגנה לישראל.
לא מזמן רצו לחוקק חוק, אולי כבר חוקקו, שכל הבתי ספר יהיו מחוייבים לעלות לקברו של בן גוריון כיון שהוא ננטש כמעט לחלוטין!!! וזה בהתחשב שחלפו רק עשורים מעטים מאז נפטר.
לעומת זאת, כמעט 2000 שנה חלפו מאז שרבי שמעון בר יוחאי השיב נשמתו לבורא כל עולמים!
כל שנה בל"ג בעומר כל עם ישראל מדליק מדורות זכר למה שאירע בעת פטירתו, (בניגוד לחירטוט שמלמדים בבתי הספר על מרד בר כוכבא וכל מיני מסרים שהיו מעבירים ע"י מדורות), וההתכנסות יהודים הגדולה בעולם מתרחשת בכל שנה בתאריך זה על קיברו במירון! כמיליון יהודים סך הכל (ביום שלפני, בל"ג עצמו, וביום שאחרי), מכל הגוונים, חילונים, מסורתיים, דתיים, חרדים מגיעים למקום אחד ורוקדים יממה שלימה מחזה שרק ראייה יכולה להסביר את עוצמתו, שיעורי תורה מספריו, אוכל ושתייה חינם מוצעים לכל!, עשרות כבשים נשחטים בסביבות המושב לכבוד התנא האלוהי!
מלבד זאת בשאר השנה כולה אין יום אחד ואפילו לא רגע אחד שתוכלו למצוא את המקום ללא איש, בכל שעה שתנסו!
אז למי יש יותר כבוד? למי עושים יותר כבוד? למי יש כבוד אמיתי?
את זה מגלים אחרי הפטירה – מי שהתעלל והיה אחראי למותם של יהודים רבים, מכירת תינוקות לאימוץ של עולי תימן, ועוד פשעים רבים, שהתכסה באמצעות לימוד שיקרי ומטעה בבתי הספר והתקשורת.
או מי שאת שמו כמעט ולא מזכירים בבתי הספר החילוניים, ורק בשיעורי תורה תשמעו אותו?
את האמת אי אפשר לכסות- חז"ל אמרו שמי שרודף אחר הכבוד, הכבוד פשוט בורח ממנו ומי שבורח מהכבוד – לנצח יכבדו אותו!!!
אל תנסו כל החיים לרדוף אחרי כבוד כי אין טעם. הכבוד האמיתי הוא התורה, שיעורי תורה אמיתיים מפי צדיקים אמיתיים!.

שיעורי תורה  באמת מומלצים: http://www.breslev-midot.com/homilies.asp


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה