יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

מה הקשר בין רוחאני שר"י לשיעורי תורה?

בס"ד                                                שיעור תורה רוחאני
רוחאני שקרן או לא? ביבי צודק? סוריה תתקוף? האמריקאים אינטרסנטים? אני מוכן לכימי? יש לי ממ"ד\מקלט ומסיכה?
אוף... די!!!
נמאס כבר כמה שהמח מוטרד כמה חודשים מכל השאלות האלו, שלא נותנות לאדם הפשוט רגע של מנוחה, ובמקום לשמח במה שיש לנו ביד, התקשורת דואגת שנדאג מדברים שאם מסתכלים בעין אמיתית ובאובייקטיבית – הם רק באוויר. היום יום מתנהל כרגיל בדיוק כמו לפני שנה ושנתיים.
כל אחד והסדר יום שלו, עבודה, אוניברסיטה, בתי ספר, שיעורי תורה, וכו'.
פסיכולוגיים ופסיכיאטרים כתבו עשרות מאמרים שרוב הציבור מכור לחדשות, וזוהי הסיבה העיקרית לצריכת כדורים נגד לחץ ודכאון, של יותר ממחצית אזרחי המדינה! (גם בקרב החרדים הלומדים שיעורי תורה).
חישבו רגע אחד קט בהתבוננות אמיתית- התועלת היחידה שיכולה להיות לכל אחד מכל הרעש הזה, שמפוצץ בכל אגף תקשורתי באשר הוא, אינטרנט, עיתון, רדיו, טלוויזיה וכדומה, היא שאם וכאשר תפרוץ מלחמה, אני צריך להיות מוכן.
מה זה להיות מוכן? המקלט\ממ"ד כבר יש לי, בטח שאני לא מתכנן לקחת משכנתא ולבנות עכשיו...
מסיכה גם יש, (וגם אם לא - כמקיאים מומחים כבר אמרו שאין לה תועלת גם ככה)
אז מה מועילה לי הטרדה הזאת?
לעומת זאת, אדם שרגיל בשיעורי תורה של גדולי הדור, יכול להיות הרבה יותר נינוח ולומד לשמוח בכל החגים שעברו עלינו לטובה בשקט גמור, כיוון שבשיעורי תורה הרבה רבנים כבר צפו וציינו שלא יהיה כלום... וגם אם בעתיד יהיה, אז אחרי שאני האזרח הקטן, עושה את המוטל עליי בשעת האזעקה, לוקח ספר תהלים ומתיישב לי במקלט, אני סמוך ובטוח שבורא כל העולמים, הוא זה שכבר חתם בראש השנה האחרון אם אני אחיה או חלילה אמות..
שיש לאדם אמונה ובטחון חייו חיים, ואם אין לו אז הוא פשוט לא מת כל יום מחדש.
התכלית של שיעורי התורה היא לעשות תשובה ומעשים טובים, וכמובן להתחזק באמונה שיש מנהיג לעולם. והוא קובע כל מהלך שמנהיגי אומות העולם יעשו.
"איזהו גיבור הכובש את יצרו", גבר אמיתי דואג לחייו ולחיי ילדיו ופשוט מחליט להיגמל מחדשות.
הרי גם ככה כל היום אלו אותם עדכונים: זה רצח, ההוא נדרס, היא נאנסה, היה בגרוזיה פיגוע (את מי זה מעניין), ספינה טבעה וכן הלאה כל הדברים שפשוט מעיקים על הנפש של היהודי מבלי שיבחין בכך.
ואדם שלומד בשיעורי תורה יוכל להעסיק מחשבתו בשיעורי תורה ולא בכל הנ"ל! מה מועיל לשבת בשיעור והראש לא נמצא בו כלל?!

הדברים פשוטים וידועים, אני בטוח שלא חידשתי כלום, החידוש היחיד יכול להיות בכל אחד ואחד מהקוראים, שבעזרת השם יתברך ייגמל מהתקשורת בכלל, וחדשות בפרט, ויניח ראשו בדברים העומדים ברומו של עולם הנלמדים בכלל שיעורי התורה. אמן.

שיעורי תורה בכל הנושאים: http://www.breslev-midot.com/homilies.asp

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה